Programului Regional Sud-Vest Oltenia 2021-2027
Prioritatea 1- „Competitivitate prin inovare și întreprinderi dinamice”
Obiectivul Specific 1.3. - „Intensificarea creșterii sustenabile și creșterea competitivității IMM-urilor și crearea de locuri de muncă în cadrul IMM-urilor, inclusiv prin investiții productive (FEDR)”, Intervenția 1 -„Îmbunătațirea competitivității și a inovării în microîntreprinderi, prin operațiuni dedicate”
Obiectivul Specific 1.4 - „Dezvoltarea competențelor pentru specializare inteligentă, tranziție industrială și antreprenoriat (FEDR)”
Apel PR SV/MICRO1/1/1.3-1.4/2023
Acest apel vizează Regiunea Sud-Vest Oltenia județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea.
Prin acest apel de proiecte PR SV Oltenia urmărește îndeplinirea următoarelor rezultate:
Prezentul apel este coordonat de AM PR SV Oltenia, Craiova, Romania în calitate de Autoritate de Management pentru PRSV(AM PRSV) www.adroltenia.ro
Solicitantul este societate sau societate cooperativă care se încadrează în categoria microîntreprinderilor din mediul urban.
Încadrarea în categoria microintreprinderilor conform Legea 346/2004 (nr. de angajati de până la 9 salariați, CA netă/AT de până la 2 mil euro), este obligatorie până la data acordării finanțării, respectiv data semnării contractului de finanțare.
Nu sunt eligibile microîntreprinderile care au sediul social în altă regiune, respectiv Nord-Vest, Vest, Sud-Est, Nord- Est, Sud Muntenia, Centru, București - Ilfov, chiar dacă locul de implementare propus este în Regiunea Sud-Vest Oltenia.
Formă de constituire
- societate constituită în baza Legii nr. 31/1990
- societate cooperativă constituită în baza Legiinr. 1/2005
- tânăr întreprinzător, constituit în baza OUG nr. 6/2011.
Domeniile de activitate
La depunerea cererii de finanțare, solicitantul trebuie să aibă deja domeniul de activitate eligibil (clasa CAEN) vizat de investiție, înscris în obiectul de activitate, indiferent dacă acesta reprezintă activitatea principală sau secundară a întreprinderii.
Codurile CAEN eligibile sunt detaliate in Anexa nr. IV și sunt din domeniile urmatoare: industrii creative, sănatate și wellness, inginerie industrială și materiale, agro-alimentar (smart farming/agricultura de precizie ), ITC si digitalizare, sisteme de transport etc.
Investiția propusă prin proiect trebuie să vizeze o singură clasă CAEN.
La depunerea cererii de finanțare, solicitantul trebuie să aibă domeniul de activitate eligibil (clasa CAEN) vizat de investiție, autorizat la sediul/punctul de lucru (principal sau secundar) identificat ca loc de implementare a proiectului, în regiunea SV Oltenia.
Prin excepție, în cazul unei cereri de finanțare care presupune activarea într-un nou domeniu de activitate (clasa CAEN) ca urmare a realizării investiției, solicitantul se va angaja ca, până la finalizarea implementării proiectului să autorizeze clasa CAEN vizată de investiție, la locul de implementare.
Solicitantul de finanțare nu se încadrează în categoria întreprinderilor în dificultate în anul fiscal anterior (2022).
Solicitantul de finanțare nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii
cererii de finanțare - 2023 și în anul fiscal anterior, respectiv 2022;
Solicitantul de finanțare a desfășurat activitate pe o perioadă de cel puțin unui an fiscal integral anterior depunerii cererii de finanțare, respectiv a fost înființat cel târziu la data de 31.12.2021.
Solicitantul de finanțare a înregistrat profit din exploatare în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare, respectiv anul 2022 (Profit exploatare>0).
Solicitantul de finanțare îndeplinește cumulativ condițiile de mai jos:
A. Are minim 1 (unu) număr mediu de locuri de muncă, în anul anterior depunerii proiectului, conform situatiilor financiare depuse la ANAF.
B. Își asumă menținerea cel puțin a numărului mediu de locuri de muncă, înregistrat în anul anterior depunerii proiectului, pe perioada de evaluare, selecție, contractare, implementare, raportare și verificare finală a proiectului și durabilitate, respectiv 3 ani după efectuarea plății finale în cadrul contractului de finanțare.
Solicitantul de finanțare trebuie să respecte toate cerințele de mai sus, respectiv: punctele A,B. a) Nu se vor lua în calcul locurile de muncă nou create în activități suport: administrativ, contabilitate, juridic etc.
Locația de implementare
Regiunea Sud-Vest Oltenia județele Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea, în mediul urban.
La data depunerii cererii de finanțare, solicitantul trebuie sa aibă sediul social în Regiunea Sud-Vest Oltenia, cel puțin, începând cu data de 1 ianuarie 2022, și va fi menținut pe perioada de durabilitate a investiției, respectiv 3 ani de la plata finală în cadrul contractului de finanțare în Regiunea Sud-Vest Oltenia.
La depunerea cererii de finanțare, solicitantul trebuie să aibă deja locul de implementare a proiectului înregistrat ca sediu principal sau secundar (punct de lucru).
Excepție de la regula de mai sus: în cazul unei cereri de finanțare care presupune înființarea unui punct de lucru nou ca urmare a realizării investiției, solicitantul se va angaja (prin Declarația Unică) ca, până la data semnării contractului de finanțare, să înregistreze locul de implementare ca punct de lucru, în caz contrar proiectul fiind neeligibil.
Perioada de implementare a activităților proiectului, după semnarea contractului de finanțare este de maxim 24 luni, cu posibilitate de prelungire inca 12 luni dar fără a depăși 31.12.2029.
În cadrul acestui apel de proiecte vor fi sprijinite următoarele tipuri de acțiuni:
I. Componenta de investiții
Investițiile eligibile pentru co-finanțare prin ajutor de minimis:
Proiectul propus în cererea de finanțare trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, investiții în active corporale (construire/modernizare/extindere/dotare cu active corporale).
Lucrările de modernizare pot fi considerate eligibile doar în măsura în care sunt aferente unei investiții inițiale care constă în activități de construire/ extindere/ dotare cu active corporale a spațiilor de producție/ prestări de servicii.
Valoarea activelor necorporale va fi de maximum 20% din valoarea activelor fixe corporale (includerea, în proiect, a investițiilor în active necorporale este opțională).
Investițiilor aferente economiei circulare și de creștere a eficienței energetice sunt obligatorii eligibile în cuantum de minimum 5% și în limita a maximum 15% din valoarea eligibilă a proiectului și vor fi punctate suplimentar proiectele care includ aceste acțiuni.
De asemenea, se vor puncta suplimentar proiectele care includ măsuri inovatoare, incluzând inovări tehnologice, de produs sau de proces.
Nu sunt eligibile proiectele care includ doar investiții în active necorporale ori lucrări de modernizare.
II. Componenta de dezvoltare de competențe profesionale pentru specializare inteligentă, tranziție industrială și antreprenoriat
Acțiunile eligibile se supun prevederilor ajutorului de minimis, iar alocarea nu poate depăși mai mult de 500 euro/angajat.
Aceste acțiuni sunt opționale și poate fi accesate doar împreună cu componenta de investiții, însă vor fi punctate suplimentar proiectele care includ aceste acțiuni.
Bugetul alocat apelului de proiecte este de 49.411.765 euro (FEDR+BS), din care:
Valoarea finanţării nerambursabile
În cadrul acestui apel, cheltuielile sunt finanțabile prin ajutor de minimis.
Finanțarea nerambursabilă maximă acordată ca ajutor de minimis nu poate depăși plafonul de minimis, respectiv echivalentul în lei a 200.000 euro, acordate unei întreprinderi pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi.
Valoarea minimă și maximă eligibilă/nerambursabilă a unui proiect
Valoarea minimă eligibilă: 25.000,00 Euro
Valoarea maximă eligibilă: 200.000,00 Euro
* Cursul de schimb valutar InforEuro este cel valabil la data lansării apelului de proiecte http://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/inforeuro/index_en.cfm
Rata de intensitate
Contribuția programului = maximum 90% (în limita a 200,000 eur)
Contribuția solicitantului = minimum 10%
Capitolul 1. Cheltuieli pentru amenajarea terenului (finanțabile prin ajutor de stat regional)
Capitolul 2. Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții (finanțabile prin ajutor de stat regional)
Capitolul 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică (finanțabile prin ajutor de minimis)
Capitolul 4. Cheltuieli pentru investiția de bază (finanțabile prin ajutor de stat regional)
Capitolul 5. Alte cheltuieli (finanțabile prin ajutor de stat regional)
Capitolul 6. Cheltuieli cu activitățile obligatorii de publicitate și informare aferente proiectului (finanțabile prin ajutor de minimis)
- anunț în presă la începerea și la finalizarea proiectului (presa scrisă sau online);
- placa permanentă, panou temporar și autocolante;
Capitolul 7. Cheltuieli cu activități specifice priorității de investiție (finanțabile prin ajutor de minimis)
Taxa pe valoarea adăugată (TVA) nerecuperabilă aferentă cheltuielilor eligibile este eligibilă.
Se aplică opțiunea de costuri simplificate prin aplicarea unei rate forfetare de 5% asupra costurilor directe eligibile pentru:
Sunt considerate neeligibile:
Procesul de evaluare se va realiza în ordinea depunerii proiectelor în MySMIS2021/SMIS2021+. Principalele etape ale procesului de evaluare, selecție și contractare sunt
1. Verificarea conformității administrative
Această etapă este complet digitalizată, respectiv este realizată în mod automat prin sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+, pe baza declarației unice generată de sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+.
2. Evaluarea tehnică și financiară
Evaluarea tehnică și financiară se va realiza în baza grilei de evaluare (criterii de evaluare tehnică și financiară).
3. Contractare
Prag de calitate de 60 puncte
Proiectele care nu întrunesc punctajul de 60 de puncte, respectiv care obțin 0 la unul din criteriile sau subcriteriile din cadrul Secțiunii I a grilei ETF, vor fi respinse de la finanțare.
Prag de excelență de 90 puncte - proiectele care îndeplinesc pragul de excelență se vor contracta direct în funcție de data și ora depunerii și în limita alocării financiare a apelului.
Apelul de proiecte tip competitiv, cu depunere la termen.
După deschiderea apelului, solicitantul va avea la dispoziție 30 de zile pentru pregătirea cererii de finanțare și a anexelor.
Cererile de finanțare se vor depune prin intermediul aplicației SMIS2021/MySMIS2021, sub semnătură electronică extinsă, certificată.
Ghidul a fost în consultare publică în perioada 25 august – 18 septembrie 2023.
Centralizatorul răspunsurilor la propunerile și observațiile primite în etapa de consultare publică (25.08 - 18.09.2023) a ghidului specific: Îmbunătățirea competitivității și a inovării în microîntreprinderi poate fi descărcat apăsând butonul „Descarcă Ghidul Solicitantului” din secțiunea de mai jos.
25 august 2023 - 18 septembrie 2023
1. Competitivitate prin inovare și întreprinderi dinamice
Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!
Cere ofertă de consultanță