Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect PR NV/2023/131D/1 Sprijinirea IMM-urilor din turism și sănătate

Beneficiari eligibili

  • Microîntreprindere
  • IMM

Informații despre apel

Programul Regional NORD-VEST 2021-2027

Ghid: Creșterea competitivității IMM-urilor din domeniile turism și sănătate

Apel: PR NV/2023/131D/1

Prezentul apel de proiecte se încadrează în Obiectivul de politică 1 - O Europă mai competitivă și mai inteligentă, prin promovarea unei transformări economice inovatoare și inteligente și a conectivității TIC regionale, Prioritatea 1 - Competitivitate prin inovare și întreprinderi dinamice, Obiectiv Specific OS a (iii): Intensificarea creșterii durabile și a competitivității IMM-urilor și crearea de locuri de muncă în cadrul IMM-urilor, inclusiv prin investiții productive, Acțiunea a) Creșterea competitivității IMM-urilor din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, Apel PR NV/2023/131D/1  Creșterea competitivității IMM-urilor din domeniile turism și sănătate.

În cadrul prezentului apel de proiecte se aplică schema de ajutor de ajutor de minimis și ajutor regional  “Investiții productive inovatoare pentru IMM-urile din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest”, aferentă Programului Regional Nord-Vest.

PR NV vizează Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest (Regiunea N-V) care acoperă un teritoriu de 34.160 km2 (14,3% din suprafața țării) și 2,5 mil. locuitori (13,1% din populația rezidentă a României). Regiunea cuprinde 6 județe (NUTS3) – Bihor, Satu-Mare, Maramureș, Cluj, Sălaj și Bistrița-Năsăud.

Prezentul apel este coordonat de Agenția pentru Dezvoltare Regională a Nord-Vest (Regiunea N-V) Cluj-Napoca, Romania în calitate de Autoritate de Management pentru PRNV(AM PRNV)  www.nord-vest.ro  

Condiții de eligibilitate

Solicitanții eligibili sunt societățile care se încadrează în categoria microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii din mediul urban și rural, cu  sediul social în Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest:

  • întreprindere mijlocie: până la 250 de salariaţi, o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 mil euro, sau deţin active totale până la valaorea de  43 mil euro;
  • întreprindere mică: până la 50 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 10 mil euro;
  • microîntreprindere: până la 10 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţine active totale de până la 2 mil euro;

*Calitatea de IMM trebuie să existe atât la data depunerii cererii de finanțare cât și la data demarării etapei de contractare.

În sensul acestui apel, “întreprinderea din mediul urban/rural” se referă la întreprinderea care propune o investiție (într-unul din domeniile eligibile în acest apel) în mediul urban/rural, indiferent de localizarea sediului social al acesteia.

Locul de implementare a proiectului este situat în:

  • în mediul urban din regiunea Nord Vest (inclusiv sate aparținătoare de orașe și municipii)
  • în mediul rural din regiunea Nord Vest

O investiție se poate realiza la două (sau mai multe) locuri de implementare, atât timp cât sunt respectate toate condițiile de eligibilitate, iar proiectul nu constă, de fapt, în două (sau mai multe) investiții distincte sub umbrela unei singure cereri de finanțare.

Domeniul de activitate în care se realizează investiţia

Prin acest apel de proiecte se finanţează investiţii numai în domeniile de activitate:

  • Inovare de bunuri și servicii în oncologie, în special în domeniul tratamentelor personalizate cu produse noi (de ex. nutraceutice, fitochimice/fitoproduse), respectiv inovare în prevenție și tratament;
  • Inovare în balneologie prin servicii și bunuri noi, utilizând resursele de apă cu efect curativ;
  • Robotică medicală (domeniu de vârf al roboticii, care poate duce la îmbunătățirea sistemului medical românesc și european, pe de-o parte, și la creșterea calității vieții pe de altă parte);
  • Diagnosticarea precoce și monitorizarea unor afecțiuni cu incidență ridicată la nivel local sau mondial cu ajutorul unor tehnici non-invazive;
  • Diagnosticul la distanță prin scăderea operator dependenței a metodelor diagnostice actuale sau generarea de metode diagnostice noi (mai ales în contextul unei pandemii declarate);
  • Nanotehnologii și nanometode pentru aplicații în diagnosticul și terapia țintită;
  • Îmbătrânire activă și independentă inovatoare;
  • Metode de prevenție (tehnologii, medicamente, vaccinuri) pentru limitarea efectelor distructive ale pandemiilor cauzate de virusuri patogene;
  • Biomateriale, bioimplante, printare 3D, reconstrucție de organ;
  • Biosenzori pentru diagnostic;
  • Telemedicină și modelare de programe informatice utilizând inteligența artificială;
  • Dezvoltarea de aparatură/mijloace medicale inovative;
  • Soluții de decontaminare/dezinfecție COVID prin servicii robotizate autonome (ca răspuns urgent la măsurile de reorganizare socio-profesională necesară adaptării la noul Coronavirus);
  • Robotică terapeutică în combinație cu inteligența artificială cu aplicații în zona autismului, asistării persoanelor cu handicap, protezelor și exoscheletelor active, asistării sociale a persoanelor în vârstă, dar și pentru robotizarea serviciilor din spitale;
  • Bioinformatică cu focus pe oncologie;
  • Dezvoltarea soluțiilor tehnice de telemedicină, utilizarea de big data, introducerea tehnologiilor IoT și asigurarea securității cibernetice;
  • Inginerie biomedicală în vederea realizării de dispozitive medicale;
  • Inovare in turism pentru stil de viață sănătos (turismul balnear, recuperare medicală, nutriție și dietetică, turismul accesibil);
  • Maşini, utilaje, echipamente inovative în domeniile robotică, mecatronică, automatizări, sisteme de producţie şi procesare avansate (advanced manufacturing and processing), prototipare rapidă/fabricare aditivă (additive manufacturing/ rapid prototyping).

O investiție poate viza una sau mai multe clase (coduri) CAEN, în condițiile în care acestea sunt aferente aceleiași activități/ aceluiași flux de producție.

Domeniul/domeniile de activitate (clase CAEN) în care doreşte să realizeze investiţia/proiectul trebuie declarat/e și autorizat/e distinct la locul de implementare a proiectului.

La depunerea cererii de finanţare, solicitantul trebuie să aibă deja domeniul/domeniile de activitate eligibile vizat/e de investiție, înscris/e în obiectul de activitate (conform certificatului constatator ONRC), indiferent dacă reprezintă activitatea principală sau secundară a întreprinderii.

La depunerea cererii de finanţare, solicitantul trebuie să aibă deja domeniul/domeniile de activitate eligibile vizat/e de investiție, autorizat/e la sediul (principal sau secundar) identificat ca loc de implementare a proiectului.

Exceptie*: În cazul unei cereri de finanțare care presupune înființarea unui sediu secundar (punct de lucru) ori activarea într-un nou domeniu de activitate (clasa CAEN) ca urmare a realizării investiției, solicitantul se va angaja ca, până la finalizarea implementării proiectului, să înregistreze locul de implementare ca punct de lucru și/sau să autorizeze clasa CAEN vizată de investiție, la locul de implementare.

Se va verifica încadrarea activităților descrise în codul CAEN propus prin cererea de finanțare și înscrierea acestuia (autorizare). În cazul în care nu este demonstrată corespondența între activitățile propuse a fi finanțate și codul CAEN propus cererea de finanțare va fi declarată neeligibilă.

Solicitantul a desfăşurat activitate cel puţin un an fiscal, a înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare și nu a avut activitatea suspendată oricând în anul depunerii cererii de finanțare, și  nu este în dificultate.

*Criteriul privind profitul din exploatare se referă la întreaga activitate a solicitantului (i.e. indiferent de domeniul de activitate vizat de investiție).

Solicitantul a înregistrat și înregistrează inclusiv la data acordării ajutorului un număr mediu de salariați de cel puțin 1, în anul fiscal anterior depunerii. Păstrarea numărului mediu de salariați cel puțin la nivelul înregistrat în exercițiul financiar anterior depunerii cererii de finanțare – obligatoriu.

Perioada de implementare a activităților proiectului, inclusiv costurile efectuate (suportate și plătite efectiv) nu depășește 31.12.2029. Perioada de realizare a activităților proiectului, după semnarea contractului de finanțare, este de maximum 36 de luni pentru proiectele de lucrări și 24 de luni pentru proiectele fără lucrări.

Indicatori de rezultat obligatorii

  • RCR 01 Locuri de muncă create  

Indicatorul se referă la creșterea numărului mediu anual de salariați, ca urmare a realizării proiectului, față de nivelul înregistrat în ultimul an fiscal încheiat înainte de depunerea cererii de finanțare. Este obligatorie, totodată, menținerea numărului mediu anual de salariați înregistrat după creșterea asumată în cadrul indicatorului, pe toată perioada rămasă din perioada de durabilitate a proiectului (i.e. 3 ani de la realizarea plății finale în cadrul contractului de finanțare).

  • RCR 19 Creșterea cifrei de afaceri

Acest indicator contorizează întreprinderile pentru care cifra de afaceri anuală aferentă anului următor anului de finalizare a proiectului este mai mare ca cea din anul anterior depunerii cererii de finanțare.

Vor fi îndeplinite următoarele condiții (promovarea dezvoltării durabile):

  • asigură imunizarea la schimbările climatice a investițiilor în infrastructură (cu durată de viață preconizată de cel puțin cinci ani);
  • asigură atenuarea și adaptarea la schimbările climatice;
  • protecția și refacerea biodiversității și a ecosistemelor;
  • asigură tranziția către o economie circulară;

Valoarea proiectului și finanțarea acordată

Alocarea financiară pentru acest apel de proiecte (FEDR + BS) este de 46.714.503,60   euro, din care:

  • 39.707.328,00 euro din FEDR (85%)
  • 7.007.175,60 euro de la bugetul de stat (BS) (15%)

În cadrul acestui apel de proiecte, se acordă următoarele categorii de ajutor de stat nerambursabil:

  • ajutor de stat regional pentru investiții
  • ajutor de minimis

Valoarea totală nerambursabilă a cererii de finanțare se încadrează în următoarele limite minime și maxime:

- minim 200.000 EURO și maxim 1.500.000 EURO, echivalent în Lei

Cuantumul cofinanțării acordate

Pentru componenta de ajutor regional a proiectului contribuția programului se acordă în limita intensității ajutorului de stat regional, stabilite în funcţie de locul de implementare a proiectului (județul în care se implementează proiectul), precum şi de tipul solicitantului (respectiv încadrarea în categoria microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii). 

Categoria IMM Județul Rata (%) de sprijin
Întreprinderi mijlocii Bihor, Cluj 50%
Bistrița, Maramureș, Satu Mare, Sălaj 60%
Întreprinderi mici și microîntreprinderi Bihor, Cluj 60%
Bistrița, Maramureș, Satu Mare, Sălaj* 70%

*În cazul județelor Bistrița-Năsăud, Maramureș, Sălaj și Satu-Mare, intensitățile maxime ale ajutoarelor de stat au fost majorate cu 10 puncte procentuale ca urmare a pierderii de populației de peste 10% în perioada 2009-2018, conform Hărții ajutoarelor regionale pentru perioada 2022-2027.

Pentru componenta de ajutor de minimis a proiectului, contribuția programului este de maximum 100% din valoarea eligibilă a cheltuielilor finanțabile prin ajutor de minimis și în limita plafonului de minimis de maxim 200.000 EUR, echivalent în lei, /întreprindere unică, pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi.

Cumularea ajutoarelor primite în regim de minimis se face indiferent de:

  1. Sursa ajutoarelor (e.g. buget de stat, buget local, fonduri europene);
  2. Forma ajutoarelor (e.g. finanţare nerambursabilă, scutiri de la plata unor taxe, garanţii, facilităţi privind creditele primite, dobânzi subvenţionate, garanţii bancare etc.)

Activități eligibile

Tipurile de acțiuni avute în vedere sunt următoarele:

  • achiziția de echipamente, tehnologii, utilaje inovative, precum și investiții în spațiile de producție/prestare servicii aferente;
  • investiții în tehnici avansate de producție - investiții în active corporale și necorporale în legătură cu modernizarea industrială pentru sectoarele de specializare inteligentă, design industrial, inclusiv inovare bazată pe design, customizare de masă (imprimare 3D, manufacturare digitală directă), activități de marketing;
  • suport în achiziționarea de către IMM-uri a unor brevete, licențe sau soluții tehnice ne-brevetate, și valorificarea de către IMM-uri a rezultatelor cercetării;
  • valorificarea unor rezultate de cercetare (inițiativa de continuare a acțiunii Research Valorization Programme – dezvoltată în cadrul acțiunii cu Banca Mondială “Supporting catching up regions in Romania”;

Proiectul propus în cererea de finanțare trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, investiții în active corporale, finanțabile prin ajutor de stat regional (construire, extindere, dotare spații de producție/servicii). Este opțională includerea, în proiect, a investițiilor în active necorporale finanțabile prin ajutor de stat regional și a investițiilor finanțabile prin ajutor de minimis.

Nu sunt eligibile proiectele care includ în cadrul ajutorului de stat regional doar investiții în active necorporale.

În aplicarea prezentului ghid, ajutorul de stat regional pentru investiții (denumit în continuare, ”ajutor regional”) reprezintă ajutorul regional acordat pentru o investiție inițială.

Investiție inițială, în sensul normelor ce reglementează ajutorul de stat regional și al prezentului ghid, înseamnă o investiție în active corporale și necorporale legată de:

a. crearea unei unități noi

Se poate realiza prin construirea și dotarea unui spațiu de producție/prestare servicii, în scopul demarării activității vizate prin proiect, reconversia unui imobil existent în scopul demarării unei noi activități. Prin imobil neutilizat se întelege acel imobil care nu a fost utilizat în mod constant în nici o activitate în anul curent depunerii cererii de finanțare și doi ani calendaristici anteriori depunerii cererii de finanțare. Unitatea nou creată trebuie să fie autonomă, respectiv să nu constituie o extindere simplă a capacității de producție a unei unități existente.

b. extinderea capacității unei unități existente

Unitatea existentă este pusă într-o situație în care poate produce mai mult, din cel puțin unul din produsele deja realizate în unitate, fără ca procesul general de producție să fie fundamental schimbat. Extinderea capacității de producție/prestare servicii presupune menținerea sortimentației și a proceselor de producție deja existente și creșterea volumului producției ca urmare a investiției.

c. diversificarea producției unei unități prin produse/servicii care nu au fost fabricate/prestate anterior

Diversificarea producției presupune că noile produse/servicii se adaugă gamei sortimentale deja fabricate/prestate. În cazul ajutoarelor acordate pentru diversificarea unei unități existente, costurile eligibile trebuie să depășească cu cel puțin 200% valoarea contabilă a activelor reutilizate (tangibile și intangibile), astfel cum au fost înregistrate în exercițiul financiar ce precede începerea lucrărilor.

*În cazul investițiilor care vizează structuri de cazare, pentru noțiunea de extindere a capacității, relevantă este majorarea numărului maxim de locuri de cazare ce pot fi puse la dispoziția clienților, raportat la capacitatea de cazare inițială, prin crearea de noi spații de cazare.

În cazul investițiilor inițiale care conduc atât la extinderea capacității, cât și la diversificarea producției unei unități existente, condiția de mai sus este aplicabilă doar componentei din proiect ce vizează diversificarea unității.

Ca regulă generală, investițiile care constau în înlocuirea unor active nu sunt eligibile pentru acordarea unui ajutor regional pentru investiții. Atunci când înlocuirea activelor este realizată cu scopul de a extinde capacitatea unei unități existente, numai activele legate de extinderea capacității pot fi considerate eligibile pentru ajutor de investiții. Atunci când înlocuirea activelor este realizată în scopul de a diversifica producția unei unități existente, situația este tratată similar - numai activele legate de noul produs care se adaugă gamei existente de produse pot fi considerate eligibile pentru investiția inițială.

În contextul definirii investiției inițiale, “unitate” are înțelesul de ”unitate de producție/prestare servicii”, nu de entitate juridică. Unitatea este orice loc fix, de afaceri sau de investiție, care servește activității unei întreprinderi.

Este eligibilă inclusiv reconversia unui imobil existent neutilizat și dotarea acestuia cu active corporale și necorporale în scopul realizării unei investiții inițiale. Lucrările asupra unor astfel de imobile trebuie să fie semnificative și să nu se refere doar la reparații/modificări minore. 

Cheltuieli eligibile/neeligibile

Proiectul propus în cererea de finanțare trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, investiții în active corporale aferente ajutorului de stat regional.  Este opțională includerea, în proiect, a investițiilor în active necorporale.

Ajutorul de stat finanțează:

1. Active corporale

  • lucrări de construire, extindere a spaţiilor de producţie/ prestare de servicii, inclusiv a utilităţilor generale aferente (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI);
  • achiziţionarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe, din Subgrupa 2.1., Subgrupa 2.2., Clasa 2.3.6., sau Grupa 3;
  • achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile (alternative) de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare;

Lucrările de modernizare pot fi considerate eligibile doar în măsura în care sunt justificate ca fiind necesare şi intrinsec legate de realizarea unei investiţii iniţiale, nereprezentând reparaţii minore ale obiectivelor de investiţie.

2. Active necorporale

Inseamnă active care nu au o concretizare fizică sau financiară precum brevete, licenţe, know-how sau alte drepturi de proprietate intelectuală. Valoarea eligibilă a activelor necorporale nu poate depăși 20% din valoarea eligibilă a activelor corporale ce fac obiectul proiectului, și trebuie să fie utilizate exclusiv în domeniul de activitate vizat de proiect.

Ajutorul de minimis finanțează:

- Cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică, include:

  • 3.1. Studii;
  • 3.2. Documentaţii-suport şi cheltuieli pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii;
  • 3.3. Expertizare tehnică a construcţiilor existente, a structurilor şi/sau, după caz, a proiectelor tehnice, inclusiv întocmirea de către expertul tehnic a raportului de expertiză tehnică;
  • 3.4. Certificarea performanţei energetice şi auditul energetic al clădirilor;
  • 3.5. Proiectare - documentaţii tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor;
  • 3.6. Organizarea procedurilor de achiziţie;
  • 3.7. Consultanţă – elaborarea cererii de finantare și a tuturor studiilor necesare intocmirii acesteia, management de proiect pentru obiectivul de investiţii;
  • 3.8. Asistenţă tehnică (proiectant și diriginte de șantier);

- Cap.5  - Alte cheltuieli include:

  • 5.2. Comisioane, cote, taxe, costul creditului;
  • 5.4. Cheltuieli pentru informare şi publicitate;

Este obligatorie realizarea unor activități de informare și publicitate aferente proiectului în conformitate cu prevederile contractuale: anunț de începere/finalizare a proiectului, panouri temporare, placă permanentă, autocolante.

Cheltuielile eligibile cu ajutorul de minimis nu pot depăși 20% din valoarea eligibilă totală a proiectului.

Este eligibilă taxa pe valoarea adăugată nedeductibilă potrivit legislației naționale în domeniul fiscal și nerecuperabilă conform prevederilor art. 64 din Regulamentul (UE) nr. 1060/2021, aferentă cheltuielilor eligibile.

În cadrul Anexei 4 sunt menționate categoriile/subcategoriile aplicabile prezentului apel, cheltuieli eligibile și/sau cheltuieli ne-eligibile.

Sunt considerate NEELIGIBILE:

  1. cheltuielile prevăzute la art. 13 din HG. Nr. 873 din 06.07.2022 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin FEDR, FSE, FC 2021-2027;
  2. cheltuielile privind costurile de funcționare și întreținere a obiectivelor finanțate prin proiect (cheltuielile pentru probe tehnologice și teste și predare la beneficiar se vor încadra în buget pe linia bugetară Construcții și instalații (ca si cheltuieli neeligibile));
  3. cheltuielile privind costuri administrative; cheltuielile de personal;
  4. cheltuielile financiare, respectiv prime de asigurare, taxe, comisioane, rata și dobânzi aferente creditelor;
  5. contribuția în natură; amortizarea;
  6. cheltuielile cu leasingul prevăzute la art. 9 din HG nr. 399/2015; cheltuielile privind achiziţia de dotări / echipamente second-hand;
  7. amenzi, penalităţi şi cheltuieli de judecată, dobânzi; cheltuieli care depașesc limitele procentuale prevăzute în ghid;
  8. materialele consumabile, conform reglementărilor contabile (materiale auxiliare, combustibili, piese de schimb, alte materiale consumabile);
  9. cheltuieli cu elaborarea studiilor de prefezabilitate, a studiilor de fezabilitate, a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții, a proiectului tehnic            ;
  10. cheltuielile efectuate înainte de data depunerii cererii de finanţare, cu excepția celor aferente Capitolului 3 ”Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică” de mai sus;
  11. cheltuielile cu achiziţionarea autovehiculelor și a mijloacelor de transport, aşa cum sunt ele clasificate în Subgrupa 2.3. „Mijloace de transport” din HG 2139/2004, indiferent de domeniul de activitate al solicitantului ori de domeniul de activitate în care se doreşte realizarea investiţiei propuse prin proiect, cu excepția Clasei 2.3.6. ”Utilaje şi instalaţii de transportat şi ridicat;
  12. dotările pentru spații de odihnă, spații de luat masa și spații administrative (mobilier birouri);
  13. cheltuielile pentru împrejmuiri, parcări, platforme, alei betonate și amenajare spații verzi, cu exceptia celor prevazute la subcapitolul 1.2;
  14. inlocuirea echipamentelor/instalatiilor/utilajelor existente, inclusiv inlocuirea instalatiilor/echipamentelor in scopul obtinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile (alternative) de energie;
  15. cheltuielile excluse de la finanțare potrivit art. 7 alin. (1), (4) și (5) din Regulamentul (UE) 2021/1.058;

ATENȚIE! cheltuielile cu investiții privind instalarea/reabilitarea/modernizarea sistemelor de încălzire pe bază de combustibili fosili (de ex. cărbune, gaz) (și/sau înlocuirea cazanului din centrala termică proprie), cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 7, alin (1), litera h), punctul i) din Regulamentul (UE) nr. 2021/1058 și nici a celor pe bază de biomasă;                          

Criterii de evaluare și selecție

  1. Verificarea conformității administrative

Verificarea conformității administrative este complet digitalizată, respectiv este realizată în mod automat prin sistemul informatic MySMIS 2021, pe baza declarației unice generată de sistemul informatic MySMIS 2021.

  1. Evaluarea tehnică și financiară

Grilele de evaluare tehnică și financiară se completează și se generează în sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+2021/SMIS2021+.

Pentru criteriile digitalizate, punctajele sunt stabilite pe baza algoritmului elaborat și sunt alocate automat prin sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+2021/SMIS2021.

Proiectul este respins în următoarele situații:

- dacă în urma evaluării tehnico-financiare obține mai puțin de 50 de puncte

- dacă în urma evaluării tehnico-financiare obține 0 puncte la oricare dintre criteriile din cadrul secțiuni II;

Evaluarea și selecția proiectelor depuse, în vederea contractării, se va realiza în funcție de ordinea de depunere, respectând praguri de excelență aferente unor intervale de timp prestabilite, în limita bugetului alocat acestui apel de proiecte:

- Etapa 1, Prag de excelență: 90 de puncte;

- Etapa 2, Prag de excelență: 80 de puncte

- Etapa 3, Prag de excelență: 70 de puncte

Departajare proiectelor cu același punctaj se va realiza ținând cont de ordinea de depunerii acestora.

Depunerea proiectelor

Apel de proiecte competitiv, cu depunere la termen.

Cererile de finanțare se vor depune prin aplicația electronică MySMIS 2021, disponibilă la adresa web https://regionordvest.ro/  sub semnătură electronică extinsă, certificată în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Perioada de depunere a proiectelor 
Data și ora pentru începerea depunerii de proiecte: 21.09.2023, ora 10:00 
Data și ora închiderii apelului de proiecte: 20.03.2024, ora 10:00

 

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană

Finanțare inactivă
Perioadă de depunere proiect:

21 septembrie 2023 - 20 martie 2024

Sursa de finanțare
Programul Operațional:

Nord-Vest

Axa prioritară:

1. O regiune competitivă prin inovare, digitalizare și întreprinderi dinamice

Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!

Cere ofertă de consultanță