Obiectivul general al apelului de proiecte: sprijinirea transformării digitală a întreprinderilor mici și mijlocii prin sporirea competențelor digitale ale angajaților lor.
Obiectiv specific al apelului de proiecte: Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini sau recalificarea angajaților din IMM-urile din România în domenii tehnice cheie:
Ghidul stabilește condițiile pentru selectarea și finanțarea Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) ca subadministrator al schemei de minimis denumită „Schema de ajutor de minimis pentru perfecționarea/recalificarea angajaților din societăți” care să asigure, respectând principiul transparenței, procesului de selecție si contractare și implementarea solicitărilor de sprijin ale IMM-urilor ce doresc finanțare pentru imbunătățirea competențelor în rândul angajaților, cu aplicabilitate în tehnologiile emergente.
În cadrul acestui apel solicitantul, respectiv ADR, depune un proiect în scopul selectării și finanțării acestuia ca subadministrator ai schemei de minimis.
După încheierea contractului de finanțare între OIPSI și subadministratorul schemei de minimis, cel din urmă realizează o procedură de selecție parteneri – formatori și lansează un apel de proiecte disctinct în cadrul căruia, IMM-urile vor depune solicitări de sprijin.
ADR, in calitate de subadministrator al schemei de minimis va acorda sprijin financiar nerambursabil pentru perfecționarea/recalificarea angajaților din IMM-uri prin încheierea de contracte de sprijin cu acestea, denumite în continuare beneficiari de ajutor de minimis.
Astfel, personal din cel puțin 2000 de IMM-uri vor fi instruiți în competențe digitale.
Investiția I.19 - Scheme dedicate perfecționării/recalificării angajaților din firme
Obiectiv: Intervenția are drept obiectiv să sprijine IMM-urile din România să își recalifice forța de muncă în domenii tehnice cheie (prgramare/coding, data analytics, cyber-security, computer-assisted design, additive manufacuring). Prin această intervenție se vizează atât creșterea competitivității forței de muncă cât și a firmelor.
Solicitantul eligibil este Autoritatea pentru Digitalizarea României.
Activitatea 1:
Dezvoltare/achiziție platformă cu următoarele funcționalități: depunere solicitări de sprijin din partea IMM-urilor, e-learning, inclusiv modul de testare.
Activitatea 2:
Derulare procedură competitivă, transparentă, nediscriminatorie și necondiționată de selecție de parteneri, în conformitate cu articolul 28 din OUG 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României
prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență.
În urma acestei proceduri ADR va selecta parteneri (pot fi și parteneri transnaționali) care vor pune la dispoziție curricule și programe de formare ce răspund nevoilor de îmbunătățirea a nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini sau recalificarea angajaților din IMM-urile în următoarele domenii:
Condițiile minime pe care trebuie să le îndeplinească acești parteneri sunt:
Activitatea 3:
Selectarea IMM-urilor cu nevoi de imbunătățire a nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini sau de recalificare a angajaților.
ADR va lansa un apel distinct în cadrul căruia, IMM-urile vor depune solicitări de sprijin.
În cadrul acestui apel ADR va pune la dispoziție tipurile de programe de perfecționare/recalificare (puse la dispoziție de către partenerii selectați) pe care le finanțează pentru angajații din IMM-uri.
Pentru a fi selectațe, IMM-urile vor depune o solicitare de sprijin pe platforma menționată la activitatea 1, împreună cu documentele aferente, solicitate în cadrul apelului derulat de ADR.
În cadrul solicitării de sprijin/aplicației de proiect IMM-urile vor opta, în funcție de nevoile lor, pentru tipul/tipurile de programe de perfecționare/recalificare pentru angajații proprii.
Ajutorul acordat pentru perfecționarea/recalificarea angajaților per IMM este de 17.000 euro. IMM-urile vor fi selectate în baza principiului primul venit, primul servit, în limita bugetului alocat.
Activitatea 4:
Realizarea formării profesionale a angajaților din IMM-uri și evaluarea competențelor profesionale obținute în urma formării în domeniile stabilite.
Partenerii ADR vor realiza formarea și evaluarea competențelor profesionale(obținute în urma formării) ale angajaților IMM-urilor, în cadrul platformei pusă la dispoziție de către ADR.
Acestă activitate se va finaliza prin acordarea unei diplome de absolvire de către parteneri, care atestă formarea și evaluarea competențelor profesionale(obținute în urma formării).
Activitatea 5:
Plata ajutorului de minimis
ADR va plăti partenerii în baza dovezilor privind realizarea formării și evaluării competențelor profesionale (obținute în urma formării) ale angajaților IMM-urilor selectate.
Bugetul total estimat este de 36.000.000 euro din care:
Valoarea maximă a proiectului depus de către ADR este de 36.000.000 euro - din care 34.000.000 euro reprezintă valoarea totală nerambursabilă a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru perfecționarea/recalificarea angajaților din societăți.
Cursul valutar folosit este cursul de schimb al Băncii Centrale Europene la 31.05.2021, respectiv 1 euro=4,9195 lei.
În conformitate cu prevederile Regulamentului 241/2021, din bugetul total menționat mai sus, contribuția la tranziția digitală este de 100%, respectiv 36.000.000 euro - 177.102.000 lei fără TVA.
Nu sunt eligibile cheltuielile realizate ca urmare a unor activități finanțate în cadrul programelor operaționale din perioada 2014 – 2020.
Angajați cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial) ce provin din IMM-uri.
La momentul intrării în grupul țintă al proiectului, pentru fiecare persoană care are calitatea de angajat va trebui să se atașeze la dosarul persoanei în cauză o adeverință din care să rezulte că respectiva persoană este încadrată cu contract individual de muncă la respectivul IMM.
Înregistrarea și transmiterea proiectului se va realiza urmând pașii din anunțul de lansare.
Calendarul apelului conform ghidului publicat este:
Cererea de finanțare depusă va parcurge un proces de evaluare și selecție. Procesul de evaluare și selecție constă în parcurgerea următoarelor etape:
Criteriile de evaluare tehnico-financiară:
Planul Național de Redresare și Reziliență
Componenta 7 - Transformare digitală
Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!
Cere ofertă de consultanță